Artykuł:
Chirurgia plastyczna w Polsce przestaje być tematem tabu
Napisany przez PR, dnia 2010-11-25 18:35:53
Z badań przeprowadzonych przez Centrum Chirurgii Plastycznej IQ Medica wynika, że coraz więcej Polek korzysta z usług medycyny estetycznej oraz chirurgii plastycznej. Chcemy być piękne niekoniecznie dla samego piękna, ale również dla poprawienia sobie samopoczucia. Operacje plastyczne przestają być tematem tabu – szczególnie wśród kobiet niezależnych, pewnych siebie i odnoszących sukcesy.
Z badań przeprowadzonych przez Centrum Chirurgii Plastycznej IQ Medica wynika, że coraz więcej Polek korzysta z usług medycyny estetycznej oraz chirurgii plastycznej. Chcemy być piękne niekoniecznie dla samego piękna, ale również dla poprawienia sobie samopoczucia. Operacje plastyczne przestają być tematem tabu – szczególnie wśród kobiet niezależnych, pewnych siebie i odnoszących sukcesy.
We wrześniu 2010 roku IQ Medica przeprowadziła badania dotyczące segmentacji rynku oraz motywacji kobiet w zakresie korzystania z usług chirurgii plastycznej. To pierwsze tego typu badania w Polsce, które miały charakter pogłębionych wywiadów indywidualnych oraz badań ilościowych. Do udziału zaproszono kobiety i mężczyzn zainteresowanych tego rodzaju usługami oraz klientów już po zabiegach inwazyjnych.
Z badań wynika, że większość (60%) Polek decydujących się na operację plastyczną to kobiety o silnej osobowości, niezależne i pewne siebie. Cechuje je styl, klasa, kobiecość i zmysłowość. Zabiegowi poddają się, bo chcą zrobić coś dla siebie, a nie dla innych. To je uszczęśliwia i wpływa na poprawę stanu ducha. Kobiety stanowią 90% klientów klinik chirurgii plastycznej w Polsce. Choć wśród mężczyzn panuje na ogół przekonanie, że takie usługi ich nie interesują – już co 10 z nich przejawia zainteresowanie np. zabiegiem liposukcji (odsysanie tłuszczu). Najczęściej wykonanywanymi zabiegami inwazyjnymi w Polsce są: powiększanie piersi, plastyka piersi, korekty nosa, uszu oraz odsysanie tłuszczu.
Dlaczego te badania? Ponieważ rynek chirurgii plastycznej w Polsce wymaga profesjonalizacji. Najwyższy czas na to, aby to poznać dokładniej oczekiwania i preferencje naszych Klientów. To ich satysfakcja, a później rekomendacja staje się podstawą tego biznesu – uzasadnia Marcin Gieracz z IQ Medica. Jako pierwsi w branży zdecydowaliśmy się zlecenie badań rynkowych, gdyż mamy nadzieję stać się najbardziej polecaną kliniką w Polsce – dodaje Gieracz.
Więcej informacji udziela:
Joanna Kółkowska, Partner&PR Director
Kolko Communications
web: www.kolko.com.pl
mail: joanna.kolkowska@kolko.com.pl
mobile: +48 668 370 071