Artykuł:
Jak wypromować klinikę medyczną w małym mieście? Praktyczne porady eksperta z Marketing System
Napisany przez WP, dnia 2014-06-06 08:21:28
Kliniki stomatologiczne i medyczne cieszą się wzrastającym zainteresowaniem pacjentów. Dlatego placówki powstają nie tylko w dużych miastach. Także w mniejszych miejscowościach otwierają się kolejne kliniki, które muszą walczyć o pacjentów. Jak to robić skutecznie, by przyniosło wymierne efekty?
O cenne wskazówki poprosiliśmy Dariusza Jurka - eksperta z Marketing System. Jest to agencja specjalizująca się w marketingu internetowym, której usługi skierowane są przede wszystkim do klinik działających w branży Health&Beauty.
Marketing System działa na rynku już ponad 5 lat. Z jakimi problemami borykają się Wasi klienci?
Obecnie wraz z MS współpracujemy z ponad 150 firmami z branży Health&Beauty (referencje posiadamy tylko od kilkudziesięciu klientów, ponieważ dane pozostałych są chronione przez podpisaną umowę o poufności) i dzięki temu mamy już jakiś obraz tych najczęstszych kłopotów.
W wielu przypadkach na bariery napotykamy już na samym wstępie. Chodzi przede wszystkim o brak optymalizacji strony www, przez co nie jest ona dopasowana pod kątem wyszukiwarki. Poza tym dość często pojawiają się kwestie braku widoczności w Google lub niskich pozycji w wynikach wyszukiwania, co jest najczęściej efektem korzystania z usług pseudo-agencji SEO.
Wśród powszechnych problemów naszych klientów wymienić mogę również źle dobrane narzędzia marketingowe, których skutkiem jest brak widocznych efektów strategii.
Na czym powinna opierać się skuteczna strategia w zakresie marketingu internetowego?
Tematyką marketingu w Internecie zajmuję się od ponad 7 lat. Mam za sobą wiele szkoleń i kursów - także w amerykańskiej międzynarodowej firmie SEO [Bruce Clay Inc. - przyp. red.]. Z mojego doświadczenia wynika, że skuteczna strategia e-marketingowa to taka, która ma charakter wielopłaszczyznowy. Nie można opierać się wyłącznie na jednym narzędziu, ponieważ zazwyczaj daje to efekty krótkofalowe.
Tak jest na przykład z pozycjonowaniem. Na początku faktycznie strona dociera do TOP10 i to jej wystarcza - w ten sposób generowany jest spory ruch z wyszukiwarki. Ale problem pojawia się, gdy dochodzi do zmian w algorytmach Google i wprowadzone zostają aktualizacje. Wiele stron „leci na łeb na szyję”, spadając na dużo niższe pozycje.
Dlatego działania Marketing System to strategia bardzo złożona. Owszem, pozycjonowanie może odgrywać istotną rolę. Wykorzystujemy także siłę kampanii linków sponsorowanych AdWords - to pozwala na szybką widoczność w wyszukiwarce, właściwie natychmiast po uruchomieniu kampanii. Jednak nie ograniczamy się wyłącznie do tego.
Podstawą naszego działania jest przede wszystkim content marketing, e-PR czy marketing rekomendacji. Dzięki tym narzędziom możliwe jest wygenerowanie alternatywnego ruchu, który będzie pochodził z innych niż wyszukiwarka źródeł. Ponadto można w ten sposób uzyskać „monopol” w wyszukiwarce na określoną frazę. Dzięki temu wizerunek kliniki wzmocni się, przez co będzie odbierana jako ekspert, któremu można zaufać. By osiągnąć takie efekty, współpracujemy z wieloma kobiecymi portalami oraz blogerami, dzięki którym możemy publikować eksperckie artykuły, docierając tym samym do szerszego grona potencjalnych pacjentów.
Ważnym aspektem naszych działań w zakresie e-marketingu jest również stałe monitorowanie wizerunku online. Jeśli w sieci pojawią się krytyczne uwagi, natychmiast reagujemy i staramy się odbudować dobrą opinię o klinice.
I to wszystko się sprawdza? Czy to wystarczy, żeby wypromować klinikę w sieci?
Nasze doświadczenie wskazuje, że tak. Gdyby było inaczej, gdyby nasi klienci nie odnotowywali wzrostu zainteresowania usługami, z pewnością nie współpracowalibyśmy aż z 150 firmami - także tymi najbardziej renomowanymi, które w całej Polsce mają kilka placówek. Niestety nie mogę nic o nich powiedzieć więcej, ponieważ jesteśmy zobowiązani do zachowania poufności.
A jakaś rada na koniec?
Na pewno warto docenić potencjał, jaki drzemie w e-marketingu. Odpowiednio dobrane narzędzia pozwolą na uzyskanie długofalowych efektów. Wzmocnią wizerunek kliniki stomatologicznej czy medycznej w sieci, co z pewnością przełoży się na wyższą konwersję.
Sugeruję jednak, by korzystać wyłącznie z usług specjalistów, którzy posiadają sprawdzoną już strategię. Oddawanie się w ręce pseudo-ekspertów nie tylko nie przyniesie żadnych efektów, ale może i wpłynąć negatywnie na postrzeganie kliniki przez użytkowników Internetu.
Marketing System Dariusz Jurek : dariuszjurek.pl
Użyte tagi: kliniki, gabinety, leczenie, kliniki leczenia niepłodności