Artykuł:
Promocja turystyki medycznej – nowy etap
Napisany przez PR, dnia 2013-11-05 08:16:06
Pieniądze, przeznaczone na dofinansowanie nowych kandydatów, którzy chcieliby przystąpić do projektu promocji turystyki medycznej, już się skończyły. Nie oznacza to jednak, że projekt ten jest zamknięty dla nowych uczestników.
„Departament Wdrażania Programów Operacyjnych, jako Instytucja Wdrażająca dla poddziałania 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 informuje, że w dniu 23 października br. alokacja przewidziana w ramach programu promocji dla branżowego programu promocji dla branży turystyki medycznej w ramach poddziałania 6.5.2 PO IG przekroczyła poziom 130 %. Stosownie do § 5 ust. 1 Regulaminu Przeprowadzania Konkursu nabór wniosków w ramach poddziałania 6.5.2 PO IG został zamknięty”. - czytamy w komunikacie Ministerstwa Gospodarki.
Przekroczenie tego poziomu alokacji, oznacza, że przedsiębiorcy złożyli wnioski o dofinansowanie na ogólną wartość ponad 6,5 mln zł, licząc łącznie z tymi, którzy już to dofinansowanie otrzymali. Trzeba także dodać, że uczestnicy, którzy otrzymali pozytywną decyzję ministerstwa, mają zarezerwowane pieniądze na wszystkie zaplanowane przez nich działania do końca trwania projektu, a więc środków finansowych dla nich nie zabraknie.
Jak nas poinformowała Agnieszka Buła-Kopańska, dyrektor Departamentu Instrumentów Wsparcia Ministerstwa Gospodarki, ministerstwo nie przewiduje już dla tego projektu dodatkowej alokacji środków finansowych
Program nie jest jednak zamknięty dla nowych uczestników. Szpitale, kliniki, sanatoria, które chciałyby rozpocząć swoją aktywność w tym obszarze, mogą nadal zgłaszać się do organizatorów, z tym, że udział w poszczególnych wydarzeniach będzie już pełnopłatny. Ale nawet jeżeli zgłoszą się jednak tylko na pojedyncze działanie, np. na szkolenie, mają prawo do korzystania z efektów promocyjnych adresowanych do całej branży. To znaczy mogą brać udział w spotkaniach potencjalnymi z zagranicznymi partnerami biznesowymi, z dziennikarzami zagranicznymi, mogą używać w swojej działalności marketingowej materiałów przygotowanych przez Konsorcjum realizujące projekt na zlecenie Ministerstwa Gospodarki, takich jak logotyp i hasło projektu, film o branży, czy opracowanie o perspektywach branży turystyki medycznej w Polsce. Nie bez znaczenia jest także współpraca uczestników projektu miedzy sobą. Ponieważ wśród uczestników są m.in. pośrednicy w turystyce medycznej, już obecnie podpisywane są umowy, w wyniku których oni reprezentują interesy szpitali i specjalistycznych klinik wobec partnerów zagranicznych.
Obecnie w projekcie jest 40 placówek, ale ich liczba ulega zmianie. Wciąż pojawiają się nowi kandydaci. Zdarzały się także, sporadycznie, przypadki rezygnacji, np. gdy dana placówka nie otrzymała dofinansowania na swoje działania.
Najbliższe działanie, w którym biorą udział uczestnicy projektu to World Medical Tourism & Global Healthcare Congress o w Las Vegas, w dniach 3 – 6 listopad oraz misja gospodarcza w Nowym Jorku, 7 listopada.
Projekt jest realizowany przez Konsorcjum w składzie: Europejskie Centrum Przedsiębiorczości, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Ameds Centrum.
Użyte tagi: Polska, turystyka medyczna