Wskazania i przeciwwskazania do wykonywania masażu – najważniejsze informacje

Napisany przez link, dnia 2024-07-08 14:35:06

Masaż należy do najstarszych metod terapeutycznych. Znajduje swoje zastosowanie w leczeniu i wspomaganiu leczenia wielu schorzeń, o różnym podłożu. Może być stosowany u dzieci, dorosłych i osób starszych. Uznawany jest ponadto za bezpieczną metodę, dlatego zajmuje on ważne miejsce w zaleceniach terapeutycznych dla bardzo szerokiej grupy osób.

Istnieje szereg wskazań do jego wykonywania, ale i lista przeciwwskazań. Kiedy zatem warto umówić się na masaż, a w jakich przypadkach trzeba z niego zrezygnować? Przedstawiamy najważniejsze informacje.

masaż

Masaż – różne możliwości i sposoby działania

Masaż może być wykonywany manualnie bądź mechanicznie. Masażysta wykorzystuje zatem przede wszystkim swoje dłonie, ale i nierzadko przedramiona, a nawet kolana czy stopy (w zależności od rodzaju podejmowanego masażu). Techniki mechaniczne polegają natomiast na wykorzystaniu rozmaitych przyrządów czy urządzeń.

W zależności od rodzaju wybranego masażu, można liczyć na efekt:

- odprężenia

- zrelaksowania

- regeneracji

- detoksykacji

- usprawnienia

- przeciwbólowy.

Wpływa na to fakt, że podczas stosowania rozmaitych technik masażu, dochodzi do zniwelowania napięcia, rozluźnienia, zwiększenia ruchomości w zakresie stawów, rozgrzania tkanek, a także lepszego ich odżywienia i dotlenienia, co jest związane m.in. z poprawą krążenia krwi i limfy. Masażystów, którzy oferują różnorodne zabiegi, indywidualnie dopasowane do potrzeb, można znaleźć za pomocą wyszukiwarki https://gabinetymasazu.pl/.

Przeciwwskazania do podejmowania masażu

Zasadniczo masaż sprawdza się u znacznej większości osób i jest w stanie przynieść dużo pozytywnych efektów. Istnieje jednak lista przeciwwskazań, które należy uwzględnić, aby nie pogorszyć swojego stanu zdrowia.

Masażu nie należy podejmować, gdy:

- występują ostre stany zapalne

- stwierdzona została choroba skóry

- organizm jest zaatakowany przez nowotwór

- pojawiają się problemy z sercem, krążeniem czy choroby krwotoczne

- na ciele są blizny lub rany, które jeszcze się nie zagoiły

- stwierdzone zostało złamanie lub poważne skręcenie

- występuje podwyższona temperatura ciała

- kobieta jest w ciąży.

Oczywiście wszystko zależy od konkretnego przypadku, stwierdzonego schorzenia czy występujących objawów. Nie zawsze bowiem kobieta w ciąży nie może skorzystać z masażu, a i nie wszystkie choroby np. związane z układem krążenia, wykluczają możliwość poddania się masażowi.

Warto skonsultować się z lekarzem i dowiedzieć się, co jest wskazane, z jakiego rodzaju masażu można skorzystać, a z czego trzeba bezwzględnie zrezygnować – na jakiś czas lub w ogóle.

Wskazania do masażu

O ile nie występują przeciwwskazania i lekarz stwierdzi, że można skorzystać z konkretnego rodzaju zabiegu, masaż warto włączyć do swojego planu profilaktyki zdrowotnej. Jest on bowiem wręcz wskazany w stanach nadmiernego napięcia, permanentnego stresu, rozmaitych dolegliwościach bólowych, szczególnie w obrębie układu ruchu.

Znajdźmy doświadczonego masażystę lub zaufany salon masażu, dowiedzmy się, co oferuje i dobierzmy ten zabieg zgodnie ze wskazaniami, aby poprawić swój stan zdrowia i wspomóc organizm.

Użyte tagi: masaż, gabinet masażu,