Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Wyniki badań konkursu "Uzdrowić szpitale"

Napisany przez M-S-M, dnia 2013-02-08 14:05:22

Aż 64% pacjentów oczekuje od szpitalnych lekarzy przede wszystkim wyjaśnienia wszystkich kwestii związanych z planowanym zabiegiem bądź badaniem. Ponad połowa wśród najważniejszych wymagań umieszcza wyrażanie się przez lekarzy w zrozumiały sposób. Ponadto 60% ankietowanych liczy też na większą życzliwość personelu medycznego – wynika z badania przeprowadzonego w ramach Ogólnopolskiej Kampanii Edukacyjnej „Zdrowe Szpitale”.

Jak pokazują wyniki badania, dla większości respondentów bardzo ważne są zupełnie podstawowe standardy obsługi szpitalnej. Aż 64% z nas chce być kompleksowo informowana przez lekarza prowadzącego. Ponadto zależy nam na tym, aby wiadomości były zrozumiałe i przekazywane prostym językiem (53%). Dla pacjentów bardzo ważne jest udzielanie przez lekarzy informacji o stanie ich zdrowia, a także o zastosowanych sposobach leczenia. Istotna jest również wiedza o planowanych badaniach i zabiegach, postępowaniu w przypadku pogorszenia lub braku poprawy stanu zdrowia oraz postępowaniu po wypisaniu za szpitala.

W sytuacji zagrożenia zdrowia chęć otrzymania kompleksowej i zrozumiałej informacji na temat sposobu leczenia jest naturalna. Wyniki badania pokazują, że umiejętność komunikacji jest jedną z najbardziej oczekiwanych kompetencji lekarzy  – komentuje Marcin Szulwiński, jeden z inicjatorów kampanii, prezes Grupy Nowy Szpital.

Oprócz wyjaśnień dotyczących stanu naszego zdrowia, w szpitalu oczekujemy życzliwego traktowania przez personel medyczny. Taką odpowiedź wskazało aż 60% ankietowanych. Kluczowa jest również dobra organizacja pracy Izby Przyjęć. Jak pokazuje badanie ważnymi elementami obsługi pacjentów jest dostępność personelu oraz krótki czas oczekiwania na przyjęcie do szpitala (52%).

Sprostanie oczekiwaniom pacjentów jest możliwe dzięki wprowadzeniu wysokich standardów opieki medycznej. Stosunek personelu do pacjentów to wynik jasno sformułowanych oczekiwań oraz systemu oceny pracowników. Dlatego jednym z ważnych elementów efektywnego zarządzania szpitalem powinno być motywowanie kadry w najbardziej optymalny sposób, tak aby przekładało się to na najwyższą jakość obsługi i zadowolenie pacjenta – dodaje Marcin Szulwiński.


Badanie zostało zrealizowane na próbie prawie 3000 osób z całej Polski.


Zdrowe Szpitale

Użyte tagi: zdrowe szpitale, spzitale, lekarze, pacjenci, kliniki

Zobacz także:

Komentuj:

Centra i gabinety | Artykuły i Poradniki | Dodaj Klinikę/Centrum/Gabinet | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2012 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.